Trevligt på balkongen

Hej!
Nu när solen skiner på dagarna får man ju världens inspiration att fixa lite mysigt på balkongen, eller hur?
Men vad ska man då göra..?
Ljuslyktor, någon kruka med blommor och så var det redan svårt att göra mer :)

Här ska ni få ett tips, se bilden nedan som jag såg i ett utskick från Sköna Hem.
Armeringsjärn - Finns en variant som är som ett nät, denna kan man ställa för att få lite mer avskiljt från grannen, eller lika gärna ställa mot väggen.
Nedanför denna placerar man krukor med klättrande växter.
Smidigt och billigt, detta nät finns i flera storlekar och grovlekan och kostar inte många hundringar.





Nu är inte blommor riktigt mitt område, det är min syster till florist som har bättre koll på. Hon får komma med några förslag så ska jag meddela er. En blomma jag vet passar utmärkt och är jättefin är Clematis. Den finns det många fina varianter av.
Och som ni ser på bilden ovan, murgröna.



Sen är det klart att man kan lägga ut plastmattan, ta ut några fina färgglade kuddar och plädar så att man trivs utmärkt på balkongen, trädäcket eller utrummet.

Hoppas ni får tillfälle i helgen att pyssla lite, kanske inte "finishen" men tvätta och ställa fram möbler i alla fall :)

Ha en trevlig helg!
Kram
Linda
www.nydesign.se

Kommentarer
Postat av: Fia

Ser jätte mysigt ut =)

2009-04-17 @ 13:59:25
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0