Kreativ med en tegelsten?

Förra veckan var jag på TemaJakt-dagen och då lyssnade jag på en föreläsning av Teo Härén, en föreläsning om kreativitet. Det var ootroligt bra! Det fick en att börja tänka lite annorlunda...och mer framför allt! =) Man kan ju alltid bli mer kreativ.

Ny Design har vi nu bestämt oss för att utmana oss till att bli mer kreativa, så i morse hade Linda ordnat med en rolig liten övning till oss. Övningen gick ut på att vi under 5 minuter skulle komma på så många olika sätt att använda en tegelsten på som vi kunde - med syftet att tänka i nya, kreativa banor. Och om vi gjorde! Vad sägs exempelvis om paraplyställ, sänke till båten, nötknäckare eller bokstöd? ;) 

Jag kunde inte riktigt släppa det här med tegelstenen och funderade på om det fanns någon som kommit på något kreativ med tegelstenar när det kommer till heminredning. Så jag satte mig och sökte runt lite på nätet. Efter en stund hittade jag några som verkligen lyckats vara kreativa med tegelstenar - i heminredningsanda



Detta är alltså en lampett gjord utav en tegelsten! Det kallar jag kreativt...och snyggt.  Ni kan kolla in mer på: www.nykraft.nu/loveisa

Ha en bra dag, och kom ihåg och var kreativa!

Kram
Nathalie
Ny Design

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0