Stig Lindbergs berömda dekor åter i produktion

Jag har fått dille på nästan allt som gäller Stig Lindberg.

Nu återupptar Gustavsbergs Porslinsfabrik produktionen av Stig Lindbergs dekor Prunus som är en av dem mest populära dekorerna.
Det har varit en stor efterfrågan hos Gustavsberg sedan den tillverkades på 60- och 70-talet. Nu tillverkas de i benporslin med starkare glasyr så att den till och med går att ställa i diskmaskinen. Toppen!

Roligt med nyproduktioner av gamla mönster tycker jag själv.


Gustavsberg Porslinsfabrik

Ett annat mönster jag också är förtjust i som det har varit jättestor efterfrågan på nu de senaste åren och fortsätter i samma tempo är Pottery, även det från Stig Lindberg.



Designserien med kuddar är det Design House Stockholm som står för i samarbete med Ljungbergs textil.
Dessa finns att köpa i vår webshop för 450:-

Ha en bra dag!
Kram
Linda
www.nydesign.se


Kommentarer
Postat av: Ann

Kopparna skulle passa utmärkt i stugan (som jag inte har råd med :-()

2009-06-24 @ 13:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0