Tips på förändring med tyg från min lägenhet

Här ska ni få lite tips på vad man kan göra med textilier.

Jag har hängt upp ett tyg jag gillar på väggen som fondvägg. Tyckte först innan att det kanske  inte passade in hos mig, men gillade verkligen sagomönstret.
Titta vad läckert det blev!
Det gjorde så otroligt mycket i rummet. Ett kallt hörn har det varit innan som inget riktigt kommit till sin rätt i. Även om jag haft levande ljus på diverse sätt så har det inte känts hemtrevligt och varmt.



Jättesmidigt gjorde jag det.
Vik in kanterna och nåla, spika upp tyget uppefter taket, kanske någon spik i nederkant för att hålla tyget på plats. Färdigt!



Kudden jag ställt upp på stolen och matchat med kommer jag inte använda här men den blir en snygg detalj samtidigt som den hjälper till att dämpa ljud.
Läs tidigare inlägg om ni är intresserade av ljudisolering. Det var därifrån jag ställde fram kudden :)



Här syns mönstret lite bättre, Mimers Brunn designat av Sara Berner, Arvidssons textil, 150kr / meter.

Nåt som jag tror att jag inte är ensam om, eller rättare sagt jag tror många är rädda för att man inte ska kunna blanda mönster. Att det ska bli för mycket.
Såhär ser mitt vardagsrum ut och jag tycker inte alls att mönstren konkurrerar med varandra. Bara det finns någon sammanhängade färg, och jag har valt orange.



Avslutningsvis kan jag säga ljudet blev mycket bättre i vardagsrummet, jag har tidigare haft problem med eko. Men efter att jag lagt in ryamattan samt nu denna fondvägg har det blivit otrolig skillnad.

Om ni vill se mer bilder från min lägenhet kan ni gå in på min privata blogg.


Kram på er!
Linda
Ny Design

Kommentarer
Postat av: Anna E

Snyggt!

2009-10-07 @ 23:03:55
Postat av: Ritva

Det låter ju enkelt, kan tillochmed jag tillverka tror jag. Tack mvh Ritva

2009-10-07 @ 23:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0