Trendseminarium med Stefan Nilsson

Stefan Nilsson är känd från Trendgruppen och nyhetsmorgon på tv4.
Vilken inspiration han gav, han är så lätt att lyssna på.





Trender 2009, färger, teman, känslor osv.
Jag tog mig tillfälle att prata med honom efteråt så jag fick lite mer personliga tankar och tips. Han kommer att maila mig bilder så att jag kan inspirera Er som han inspirerade mig :) bilder säger ju så mycket mer..
Men ni ska få lite smakprov.

Färger - ja allt som har med pastell att göra skulle man kunna säga. Rosa och mimosagult ser vi ju både i klädes- och inredningsvärlden. Svart har ju ett tag varit en stor basfärg, vad sägs om att den byts ut till blått?

 
Bild från Your Wallpaper

Här ser vi Rock´n´roll trenden

Bild från Your Wallpaper

2008 var väldigt inriktat på landet och man ser 2009 som staden. Han relaterade till morfar och arbetarmiljöer, landet var mer mormor. Jag tycker att det var ett bra sätt han sa det på för man får en känsla och en bild framför sig.
Trä, gjutjärn, husmanskost, lapptäcken, dukningar med udda glas osv. Lite tuffare, lite farligare.
Är du mormor eller morfar? :)

Något annat man ser tydligt är att vi nu en tid har bott likadant. Vi tror att alla hem ska se likadana ut och att vi ska gå likadant klädda - det är trenden. Vi i Norden har alltid varit väldigt trendiga.
Vi har länge velat smälta in, nu ska vi sticka ut.
Milano, Paris, London är stora modestäder som kallas "trendsetters" och nu ska vi gå mot trenden, det är nya trenden :) hitta din egen stil och våga leva ut den!
Det tycker jag att man kan se både i inredningsvärlden och i klädesmodet redan faktiskt. I alla fall i liten utsträckning.
Vad tycker och tror ni? Jag vill jättegärna höra era åsikter.

Kram
Linda
Ny Design

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0