Inspirerande bilder om trenderna 2010

Jag fastnade för några bilder i Sköna Hem. Det visar lite bättre än ord, trenderna 2010.
Kontraster ser vi mycket av: gamla klassiker tillsammans med det allra senaste, modernt glas och högblanka möbler på gamla gedigna trägolv, grova matta textilier som sammet och ylle tillsammans med skirt siden, och inte prata om färgkombinationer.
Återigen - Låt kreativiteten flöda!




Den här bilden tycker jag tydligt visar känslan i det gamla glamourösa Hollywood men i ny tappning.
Tunga textilier som sammet och man är inte rädd att bryta färgerna men det hålls ihop med svarta detaljer och glas.


Lite mjukare och varmare minimalism.
Jag gillar det blanka golvet, det änder mycket i rummet.


Att mixa är rätt.
Soffan är ganska enkel och ren men de bekväma fåtöljerna och den vita fönsterpanelen bryter av.
Trasmattan i jeanstyg blev jag riktigt intresserad av, me like :)


Att det är i mötet med traditioner som moderniteten syns, håller jag definitivt med om.
Och titta vad de två röda vaserna gör mycket, hade de vbarit vita hade man inte lagt märke till dem.


Färgfavoriter från 80-talet - Rött och lila med en liten prick gult.
Det ser vi även på de översta bilderna.
Och sedan mattan på golvet som vi har svårt att matcha in hemma men samtidigt så brottas vi alltid med att denna ska finnas. Det är nog så att den övervinner allt.
Såhär i detta sammanhang med dessa färger tycker jag den är toksnygg.


Nu är julgranen och ljusstakarna borta, så sätt igång kreativiteten och lekfullheten :)
Inspirera varandra!


Trevlig helg!
Kram
Linda
www.nydesign.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0